MHRS'den RANDEVU ALAN HASTALARIMIZIN DİKKATİNE

MESAİ DIŞI HASTANEMİZDE BAŞLAMIŞTIR.


Haberler » 
182 MHRS

Bilindiği üzere, Sağlık Bakanlığı Türkiye’de daha etkin ve verimli bir şekilde sağlık hizmetlerine ulaşılması amacı ile Sağlıkta Dönüşüm Projesi’ni yürürlüğe koymuş ve bu program kapsamındaki çalışmaları büyük ölçüde gerçekleştirmiştir. Bu programın en önemli çalışmalarından biride Merkezi Hastane Randevu Sistemidir (MHRS) MHRS nedir? MHRS; vatandaşların Sağlık Bakanlığına bağlı 2 ve 3. Basamak Hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için 182MHRS Çağrı Merkezini arayarak canlı operatörlerden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadır. MHRS’nin amaçları nelerdir? Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlanması yapılarak vatandaş, hasta memnuniyetinin artırılması, hastanelerde kuyrukların azaltılması. Hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi suretiyle; sağlık hizmetleri sunumunun, verim ve kalitesinin artırılması. MHRS verileriyle, sağlık politikaları geliştirilmesine yardımcı olunması. MHRS Pilot uygulaması MHRS; pilot uygulama kapsamında Erzurum ve Kayseri illerinde uygulanmaya başlamıştır. Pilot uygulama boyunca gözlem yapılarak ve ardından tüm Türkiye’ye yaygınlaştırma süreci başlamıştır. Bu kapsamda Trabzon ilinde de MHRS uygulanmasına başlanılmıştır. Randevu nasıl alınır? Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır. 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana (canlı operatör) randevu talebinde bulunan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular. Vatandaş randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden en azından hangi polikliniğe gideceğini asistana bildirdikten sonra, asistan uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa iletir. Vatandaş seçimini yaparak randevusunu alır. Randevu nasıl iptal edilir? Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır. Bu arama randevu zamanından önce yapılmalıdır. 182 numaralı telefonu arayan vatandaş tarafından çağrıyı karşılayan asistana randevu talebinde bulunulan vatandaşın T.C. Kimlik Numarası verilir. Asistan vatandaş bilgilerini doğrular. Vatandaş iptalini istediği randevusunun, tarih ve zamanını asistana iletir. Asistan tarafından ilgili randevu iptal edilir. NOT: VATANDAŞIN KENDİSİNE VERİLEN RANDEVU ZAMANINDAN 30 DAKİKA ÖNCE İLGİLİ HASTANENİN HASTA KABUL BÖLÜMÜNE BAŞVURUR.